ullisprat

Gårdagen med High School Musical

2010-02-21 @ 09:16:38

Åhhh så grymt bra dag igår :D (om man bortser från tågresan....)

Så här var dagen:

Dagen började med att jag gick upp och skickade sms till Marielle (som jag skulle gå på HSM med) och frågade om hon kunde ta sig iväg eller hur det blev med tanke på snön.... Efter ett tag beslutades det att hennes pappa skulle köra så vi kunde komma iväg. Så då åkte jag till tågstationen och satte mig på tåget och började min resa till Växjö :) Efter ett byte i Alvesta så var jag framme i Växjö och då kom Marielle och hennes pappa och hämtade upp mig och vi körde till Teleborgshallen där föreställningen skulle va :)

När vi kom fram visste vi inte riktigt vilken dörr vi skulle gå in igenom, för att där var ingen dörr som så ut som en entré dörr så att säga :P Vi hittade tillslut en dörr där vi gick in och det visade sig att vi hade kommit backstage! :P :)
En städerska frågade vad vi gjorde där och om vi skulle se showen och vi sa ja. Då visade hon oss dörren som vi egentligen skulle gå in igenom men eftersom den inte var öppen än så fick vi stå kvar där vi var så vi slapp stå ute och frysa.

När vi står där så börjar HSM gänget  soundchecka och vi får se en massa kul och bus som försegick på scenen :P Vi såg Kevin många gånger, men han såg inte oss. Tillslut så gick han och några till förbi precis där vi stod, så då såg han oss och vinkade :D Efter en stund så kom han tillbaka och gav oss en kram och stod och pratade med oss en liten stund och vi fick ge våra presenter vi hade med oss :)

Sen så började föreställningen och den var lika bra som dem andra gångerna jag sett den :) Dem är så duktiga!

Efter showen kom Kevin ut och skrev lite autografer och vi fick gå bak med honom en liten stund, så då blev det lite mer snackande och kramar :)

Efter det åkte Marielle och hennes pappa hem och jag var kvar på stationen. När jag kom till Alvesta så fick jag vet att mitt tåg som skulle gå 19:27 var försenat och skulle inte komma förrän 20:55! Så då blev det att vänta..... efter att ha väntat rätt lång tid så ser jag att tiden ändrats igen och nu skulle inte tåget gå förrän 21:45! Fatta vad sur jag blev! Men jag såg att ett annat tåg som också skulle till Malmö, var på väg in på spåren och jag skyndade mig ut och frågade en av konduktörerna om jag kunde ta det tåget istället och det fick jag :) Men då fick det tåget också problem (det var en dörr som inte kunde stängas) och det tog ca en halvtimme innan tåget började köra.

När jag väl kom till Malmö så hämtade mamma mig och jag fick komma hem tilslut. Detta slutade med att jag kom hem vid 12, när jag skulle varit hemma vid halv 10......

Men dagen var underbar och jag är verkligen glad att jag åkte :)

Permalink Jag och min dag Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mikaela

vad jobbigt med så mycket tågförseningar :/

2010-02-21 @ 10:45:21
URL: http://memikaela.blogg.se/

Postat av: Marielle

Helt fantastisk dag. Glömmer jag aldrig.



2010-02-21 @ 11:16:07
URL: http://speedwaylivet.blogg.se/maariellee

Postat av: Ellan

Härlig dag om man bortser från tågresan! :)

Vad fick Kevin för present av er?

Kram

2010-02-21 @ 13:46:07
URL: http://ellaann.blogg.se/

Postat av: Amanda

Låter som en helt fantastisk dag!

2010-02-23 @ 12:27:11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback